Naar het laatste geboekte hotel

13 mei 2019 - Souillac, Frankrijk

Vandaag afscheid van de Pyreneeën. We houden nog lang zicht op de besneeuwde toppen van de Pyreneeën. Pas op de snelweg richting Toulouse verdwijnen ze uit beeld. Na Toulouse wordt het landschap wat eentoniger. Besluiten na een lunchstop om het plaatsje Saint Cinq de Lapoperie te bezoeken. Het dorpje ligt helemaal tegen een helling gebouwd. Parkeren beneden en dan lopend vrij steil omhoog. Nauwe straatjes met eigenlijk alleen maar winkeltjes van kunstenaars en eet en drinkgelegenheden. Heerlijke ijshoorn gehad met Bois de Forëtijs. Gelopen langs de vele winkeltjes en aan het eind een luxe citroentaartje met koffie en thee. Terug naar de auto en op weg naar Souillac, waar ons hotel staat. Het gebied, departement Lot heeft soms mooie stukken met de rivier en de steile rotsen, maar kan ook saai zijn op de hoogvlaktes met gezicht op heel veel bomen. Aangekomen bij het hotel is een parkeerplaats weer moeilijk, maar je mag hier eigenlijk je auto overal neerzetten, als hij maar van de weg is en niet in een bocht staat. Besloten in het hotelrestaurant te eten. Keuze van het menu was niet goed, te overhaast besloten, eten viel tegen. Morgen op naar Menaam. We zien wel hoe ver we komen.