Langs de kust naar Santallina del Mar

26 april 2019 - Santillana del Mar, Spanje

Vandaag een niet al te lange rit. We hebben eerst lekker ontbeten. Daarna afgerekend voor een parkeerplaats in de hotelgarage voor 22 euro per dag. De plek was zo nauw dat Corrie via de passagierskant in de auto is geklommen om hem uit het vak te rijden. Daarna de uitgestrekte stad Bilbao verlaten met een navigatie die verwarrende aanwijzingen gaf. Lukte uiteindelijk prima. Drukke volle wegen in het stadsgebied van Bilbao. Het ene stadje rijgt aan de andere vast. Eerste stop in Laredo aan het strand. Uit de wind in een duinpannetje ging het prima. Waaide wel heel hard. Mooie kust en hoge golven. Hier op het strand wat mooie schelpen gevonden. Daarna in Laredo, wat een vissersplaatsje was, maar nu door veel appartementsgebouwen bijna een stad is, wat boodschappen gedaan in een supermarkt Veel appartementen zijn nog niet bezet,de luiken zitten nog dicht. Veel plaatsen aan de kust met een strand zijn volgebouwd met appartementen. Na Laredo via binnenwegen langs de kust blijven rijden met vaak mooie gezichten op de woeste golven. Aan het strand playa de Trengadin gegeten bij de auto, daarna langs het strand gelopen en door naar andere plaatsje aan deze mooie kust.  Veel plaatsen hebben grote stranden,maar soms wel veel rotsen in de branding.  Wisselend beeld. Via Ajo naar Santander gereden, een grote stad. Hier hebben we in het centrum gelopen. Een stad met veel winkels en enkele oude gebouwen. Daarna toch maar door naar Santillana del Mar. Rond acht uur zijn we er. Ons hotel voor de koemnde twee nachten ligt in een historisch dorp en gelukig werkt de navigatie hier perfect. Anders is het wel heel moeilijk te vinden. Onze kamers zitten een eeen oud tradotioneel gebouw en zijn ook rustiek ingericht. Ontbijt en restaurant is in een ander oud gebouw. Vlek ee tegenover. Hebben hier in een stijlvolle entourage lekker gegeten. Daarna klein blokje om en naar de kamer ,want het is al weer half elf geweest.

1. Marrit:
    27 april 2019
    Mooi foto’s! Woeste kust met brede stranden, mooi!