Omgeving Santillana del Mar

27 april 2019 - Santillana del Mar, Spanje

We slapen nu 2 nachten in een parador in Santillana del Mar. Sfeervol hotel met goede kamers. Vandaag het plaatsje zelf bekeken. Veel historische gebouwen, de meeste hebben toeristische functie als winkel, hotel of als bar/restaurant. Gezellig plekje, in de loop van de ochtend komen er steeds meer toeristen naar het plaatsje. We hebben bij een pottenbakker nog leuke souvenirs gekocht. ''s middags zijn we erst naar de beroemde grooten van Altamira geweest. Was een mooie tentoonstelling en een bezoek aan een exacte kopie van de echte grot. Sinds 2001 mogen bezoekers niet meer in de echte grot in verband met beschadiging originelen.  Verder nog langs de kust gereden. Vooral stranden en dorpen/stadjes. In San Vicente nog langs de boulevard gelopen. Daarna terug naar Santillana want het is al acht uur. Tegen negenen gegeten in een restaurantje in het dorp. Eenvoudig drie gangenmenu. Smaakte best wel goed. Tegen tienen weer in het hotel. Morgen verder door de picos van Spanje, want het lijkt wel goed weer te worden. Vanochtend eerst wat miezerig, maar de rest van de dag droog, maar de zon nauwelijks gezien.