Terug naar Spanje

7 mei 2019 - Salamanca, Spanje

Vandaag erg bewolkt bij het opstaan. Onderweg op de snelweg rijden we al  snel in miezerig weer en als we wat hoger komen rijden we in de bewolking. Onze eerste stop ligt in Guarda, nog in Spanje. Dit is het hoogst gelegen stadje van Portugal, ongeveer 850 meter. Heeft een oud stukje stad, maar verder niet zo bijzonder. In een grote hypermarket inkopen gedaan. Daarna de grens over. Onderweg wel steeds borden met aankondiging tolbedragen, maar steeds gen tolpoortje om af te rekenen. Benieuwd of hier later nog wat achterweg komt. Na de Spaanse grens wordt het landschap vlakker en tot aan Ciudo Rodriguez veel land met daarin hetzelfde type boom. Ciudo Rodriguez is een mooi ommuurd oud stadje. Hier nestelen tussen de gebouwen ooievaars. Daarna laatste etappe naar Salamanca. Het landschap wordt vlak en je kunt heel veer kijken. Nu nog groen, veel grasland maar ook tarwe. In Salamanca hotel gevonden, maar parkeerplaats in garage is wel heel bijzonder. Je krijgt een plek toegewezen enmagdaar in een nauw plekje je auto tussen prutsen. Je krijgt een kaartje mee en laat je sleutel achter. Je staat dubbel achter elkaar geparkeerd. Indien nodig zetten de beheerders de auto op een andere plek. ''s avonds paella gegeten. Smaakte goed. De hotel televisie heeft geen voetbal. Stukje gezien onder het eten, want overal waar je iets eet of drinkt draait een televisie. Ons hotel in Salamanca is niets bijzonders.