De uiterste westpunt van Spanje

2 mei 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag naar de uiterste westpunt van Spanje, namelijk capo de ferzetta. Een vuurtoren op een kaap aan de Atlantische oceaan. Hier eindigt officieel de bedevaart naar Santiago de Compostela. Het is over toeristisch punt. De kust er naar toe kent vele strandjes en baaien. Maar was vandaag een harde wind, dus vaak niet geschikt om op het strand te zijn. De strook langs de kust is rommelig, veel dorpen en stadjes, en natuurlijk de nodige vissershaventjes. We hebben ook geen leuke plaatsen kunnen vinden om doorheen te lopen. En de vissershaventjes lijken allemaal op elkaar. De weg volgt echt elke kronkeling van de baaien, zodat het niet op schiet. Je rijdt eigenlijk constant door een dorp of stad zodat de snelheid laag ligt. Uiteindelijk nog een strand gevonden waar we uit de wind konden zitten. Daarna terug naar Santiago, over een afstand vanongeveer 60 km doen we nog ruim een uur. Daarna nog in de stad gegeten en nog naar het muziekgezelschap bij het plein van de kathedraal geweest. Deze groep treedt daar elke avond op tussen 10 en 11.  Vlotte Spaanse muziek. Nog een cd gekocht. Daarna naar het hotel door de koude oceaanwind en morgen op naar Portugal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl