Vandaag naar startplaats Bergerac

22 april 2019 - Bergerac, Frankrijk

Na een goed ontbijt zijn we eerst gaan tanken bij een grote supermarkt. Benzine is daar wel 10 eurocent goedkoper dan onderweg. Daarna de snelste route naar Bergerac genomen. We moeten vandaag nog zo'n 400 km rijden. De eerste paar honderd kilometer richting Limoges is een soort hoogvlakte met weinig dorpjes,maar wel heel veel graanvelden. Nu nog mooi groen,maar einde zomer allemaal goudgeel. Rond Limoges verandert het landschap. Wordt veel glooiender en er komen meer boerderijen en dorpjes.  Na Limoges zet dit door. We rijden nu door de flanken van de Dordogne. Mooi landschap om te zien. Eigenlijk vanaf Vierzon tot aan Limoges hebben we constant 110 gereden. Maar voor een paar korte stukjes tol betaald. Rond 3 uur waren we in het hotel in Bergerac: hotel Bordeaux in Bergerac. Net hotel en leuke kamer. Auto  geparkeerd op privepleintje achter een afgesloten hek. Daarna zijn we de oude stad in geweest met een route van Cyrano de Bergerac. Infromatie rond plekken uit de tijd van Cyranode Bergerac niet altijd even interessant en ook alleen maar in het Frans. Zijn er later vanaf geweken, het centrum was niet zo heel groot. Leuk oud centrum met typisch Franse straatjes: huizen dicht op elkaar, gele steen of pleister werk,slecht in de verf etc. Op paasmaandag zijn veel zaken gesloten, was jammer. 's Avonds nog lekker gegeten op een terras in de oude binnenstad.