Voor het eerst op Spaanse grond!

23 april 2019 - Hondarribia, Spanje

Vanochtend vertrokken uit Bergerac na een goed ontbijt. De route liep via Bordeaux en zo via les Landes naar Bayonne/ Saint Jean de Luz. De route kent niet veel bijzonderheden, het landschap onderweg is kilometers lang hetzelfde: bomen en bomen. De grote vier of zesbaans weg loopt breed tussen de bomen en  landbouwgebieden. Was vanaf Bordeaux vrij druk op de weg door het vele vrachtverkeer. Onderweg keurige parkeerplaatsen,waarbij er rekening is gehouden met het warme zomer weer. Sommige parkeerplaatsen en picknickbankjes hebben een overkapping van houten latten of soms kan er over een stalen frame tentdoek geplatst worden. Was vandaag niet nodig om er gebruik van te maken, was knap weer memt af en toe een buitje. Grootste stop gemaakt in de havenplaats Saint Jean de Luz. Vanouds een visserplaats met een leuk haventje en strand met wandel boulevard. De oude stad kende veel stra atjes met winkels en eetgelegenheden. Nog een kleine huisgemaakte magnum gehad bij een galateria, smaak was goed. Nog in de kerk geweest met een zwaar barol interieur. Toen we in de kerk waren had het even stevig geregend, daarna werd het gelukkig vrij snel weer droog. Daarna doorgereden naar Hondaribbia ,e en oud plaatsje aan de kust. Hier moesten we even zoeken om het hotel ,want het viel niet duidelijk op in een woonwijk. Een luxe vier sterren hotel. In Spanje eet men 'savonds niet voor acht uur, dus hadden  we nog tijd om de oude stad te bezoeken. Bijzondere straten overhangende serres en veel bloembakken en bovendien beschilderd in opvallende kleuren. Leuke historische binnenstad. Daarna nog door het nieuwe deel gelopen met de winkels,bars en eetgelegenheden. Bleek toch wel dat steden na zeven uur 's avonds weer gaan leven, de winkels zijn nog open en nattuurlijke de eet-en drinkgelegenheden. Wij heben lekker gegeten   In het restaurant van ons eigen hotel. Prima gegeten.