Oude steden Aviles en Oviedo

29 april 2019 - Avilés, Spanje

Vandaag een stedendag. Rustig ontbeten en het reisverslag van gisteren gemaakt. Daarna Aviles in. We kunnen alle plaatsen van uit het hotel lopend bereiken. Weer is prima. De stad heeft gezellige winkelstraten en ook bezienswaardige gebouwen. We hebben de oude centra doorlopen en koffie gedronken op het plein voor het stadhuis. Hier was ook kleine demonstratie gaande over de pensioenen. Waren ongeveer 50 man. We zijn naar het ultra moderne gebouw in de haven geweest, Centro Niemeijer. Dit viel tegen een modern betonnen gebouw en de uitzichtstoren was niet open. Gebouw wordt mer gebruikt voor voorstellingen en heeft ook een bioscoop. Terug naar de oude stad. Daar ligt nog een groot park midden in het oude centrum. Hebben de mensen hier wel nodig, veel mensen wonen in appartementsgebouwen zonder balkon. Op de terugweg wat boodschappen gedaan voor de lunch. Onderweg naar Oviedo geluncht op een parking. In Oviedo wat de stad doorkruist voor we een parking hadden. Gelukkig lag onze parking midden in het centrum. Door de stad gelopen met winkels en oude gebouwen. De mooiste was de kathedraal met bijbehorend klooster. Hier in Spanje krijgen pensionados korting op de entree. Kreeg ik ook, in plaats van 10 euro betaalde ik 6. Goed bewaarde kathedraal met de originele bijgebouwen. Door de winkelstraten en complete winkelcentra gelopen en daarna terug naar hotel. We zouden ''s avonds een pizza eten bij een geromeerde tent. Bleek dit restaurant niet meer te bestaan. Dan maar eten bij de Burgerking. Smaakte goed. Tegen tienen terug op de kamer. Stappenteller geeft aan 22500 stappen = 16 km gelopen vandaag.